Jóga nidrá

2014.03.26.

A jóga nidrá első fokozatát fizikai és mentális lazítás eszközeként használják, amely tudatos izomlazítással és mentális irányítással éri el a feszültségek feloldását. A jóga nidrá minden egyes fokozata egyre mélyebb tudatszintek megismeréséhez, egyre finomabb rétegek tisztításához vezet.

2014.03.26.

A jóga nidrában úgynevezett a szankalpát, pozitív megerősítést használunk. A szankalpa egy mondat, egy pozitív tartalmú elhatározás, amely azt üzeni az agynak: mostantól másképpen lesz...

2014.03.26.

A jóga nidrá lépéseken keresztül fokozatosan vezet el az alvás és az ébrenlét közti mélyrelaxációs állapotba. Természetesen az ellazult állapotból történő kihozatal is lassan, fokozatosan történik.

2014.03.26.

Az alvás és ébrenlét közti tudatállapotot mindenki megtapasztalja a hétköznapok során, mielőtt elalszik, illetve közvetlenül az ébredés előtt. A jóga nidrá célja ebben a köztes tudatállapotban időzni, ami egyáltalán nem könnyű.

2014.03.26.

A jóga nidrában a tudatos, logikus elmét visszavonjuk, és egy alvás és ébrenlét közti tudatállapotba lépünk, így valósítható meg a legtökéletesebb relaxáció, amely tökéletes pihenést biztosít a testnek és a tudatnak.

2014.03.26.

A jóga nidrát talán jógikus alvásnak lehetne fordítani, de valójában sokkal többről van szó, mint alvásról. A jóga nidrá egy nagyon mély, több szinten elsajátítható gyakorlat, melynek első lépcsőfoka a mélyrelaxáció.