Ászanák

2013.12.9.

A fejlődésed sokkal hatékonyabb lesz, ha egyszerre kevesebb gyakorlatot, de összpontosítva, tudatosan, lassan végzel, miközben párbeszédet folytatsz a testeddel. Gyakorolj türelmesen és odaadóan, fogadd el saját korlátaid.

2013.12.9.

Az ászanák sokezer éve ismert testtartások, amelyek számtalan jótékony hatásáról csak elképzeléseink vannak. A testi egészség és energetikai edzettség mellett az akaraterő es az önbizalom fejlesztését szolgálják.

2012.12.6.

A Dandászana (Bot-ülés vagy egyenes ülés) az ülő ászanák kiinduló helyzete. Egyszerűnek tűnik, de aki már próbálta, tudja, hogy a látszat csalóka, ez az ászana nem is annyira könnyű...

2012.10.1.

Az Adho Mukha Shvanászana (Lefelé néző kutyapóz) a külső szemlélő számára nagyon egyszerűnek néz ki, ám a látvány meglehetősen csalóka. Ez a póz igen  komplex, jótékony hatásai pedig messzemenőek. Egyszerre erősíti és nyújtja az egész testet.

2012.09.27.

Ez a látszólag könnyű póz egyike a legnehezebben elsajátíthatóknak. Ebben az ászanában az a cél, hogy teljesen ellazuljunk és egy ideig mozdulatlanul maradjunk, miközben a tudatunkat nyugalomban tartjuk, ám megőrizzük teljes éberségünket.

2012.09.27.

Sok ászana az állatok természetes mozgásaira vezethető vissza, ilyen a Mardzsari (Macska póz) is, mely a test és a gerincoszlop nyújtására szolgál, ezáltal segít korrigálni a tartáshibákat.

2012.09.24.

A Tadászana az álló alaptesthelyzet, az álló testtartások nagy részének a kiinduló helyzete. Olyan tartás, ahol az ember szilárdan és egyenesen áll, mint egy hegy. A helyes testtartás, ebből következően az egészség alapjául szolgál.