Általános tudnivalók

2015.08.16.

Az otthoni jógázást elkezdeni a legnehezebb, hiszen olyan könnyű kifogásokat találni, ezért az otthoni jógázás alapja a szilárd elhatározás. Ha eldöntötted magadban, hogy jógázni szeretnél otthon is, teremtsd meg hozzá a külső és belső feltételeket.

2012.12.3.

Azt bizonygatni talán felesleges, hogy a jóga egészséges. A legtöbben ugyanis tudják, hogy a jóga jótékony hatással van lélekre-testre egyaránt. Vajon segíthet-e azoknak a jóga, akik a kilókkal küzdenek?

2012.10.15.

Vajon hány embernek jut eszébe egyáltalán, hogy lélegzik? Hiszen olyan magától értetődő. A jógában a légzés kiemelt szerepet kap, a légzés tudatosítása már a jóga legelső lépéseinél megkezdődik.

2012.10.12.

A legfontosabb előfeltétele a fejlődésnek a rendszeres otthoni gyakorlás. Nem mindegy azonban, hogy melyik napszakban jógázunk, érdemes odafigyelni, hogy a gyakorlatok összeállítása és intenzitása a testünk napi ritmusát kövesse.

2012.09.28.

A jóga terápiás hatású. Kihat az egész szervezetre. Nemcsak a fizikai felépítésünkre gyakorol kedvező hatást, de a szervezetünket is megtisztítja. A jóga fokozza a sejtek keringését, és megmasszírozza a belső szerveket. Ezzel a test megszabadul a benne felhalmozott salak- és méreganyagaitól.

2012.09.27.

A jóga gyógyító hatással lehet régi sérülésekre. Ez azonban nem törvényszerű. Amikor a test mozgását régi sérülés akadályozza, nagy elővigyázatossággal kell eljárnunk.

2012.09.24.

Sok ember panaszkodik fáradságra, amikor elkezd jógázni. Néha ezt – tévesen – úgy értelmezik, hogy a jóga kimeríti őket. Pedig ritkán van erről szó. A jógázás természetes velejárója-e a fáradság és a fájdalom?

2012.09.24.

A jóga nagyon egyszerűen, ám nagyon hatékonyan működik: különböző testhelyzeteket veszünk fel, kitartjuk őket, majd kilépünk belőlük, és ez alapvető változásokat eredményez testünk működésében. A művelet a test egészét érinti, és kiterjed az elmére is.

2012.09.21.

A gyakorlás csak akkor lehet igazán látványos és hosszútávon eredményes, ha a tanultakat beépítjük mindennapi életünkbe. Képessé kell válnunk a légzés uralására, ügyelnünk kell tartásunkra és mozgásunkra éppúgy, mint a napi stressz kezelésére.

2012.09.21.

A jóga szó a szankszkrit „judzs” gyökből származik, ami annyit jelent, mint összekötni, egyesíteni, megkötni és igába fogni, a figyelmünket valamire irányítani és összpontosítani, valamint használni és alkalmazni. A szó további jelentése: egyesülés, illetve mély és bensőséges kapcsolat.