Egészséges gerinc

2013.08.10.

A gerinc "S" alakban kígyózó görbülete rendkívül elegánsan oldja meg a két lábon járás és az egyenes testtartás technikai problémáját. Az "S" alakú görbület felfogja a járás közben keletkező rázkódásokat, lökéseket is.

2013.08.9.

A csigolyák között keletkező parányi elmozdulások összegződve a gerinc egészében különböző irányú, terjedelmes mozgásokat eredményeznek, ezért az egész gerinc olyan hajlékony, mint egy fiatal bambusznád.

2013.04.18.

A jóga gyakorlatok a gerincet  csavarják, hajlítják előre, oldalra, és hátra, tehát egyensúlyban minden irányba mozdítják azt. Lehet-e sérvesen jógázni, jelenthet-e segítséget a jóga a porckorongsérv kérdésében?

2013.01.13.

Az ízületi bántalmak ma már szinte népbetegségnek számítanak, holott túlnyomó többségben megelőzhető lenne a probléma, csupán egy kis odafigyelést kíván. Hogyan vigyázhatunk az ízületeinkre?

2012.11.9.

A nyakban fellépő fájdalom igen gyakori és bármely életkorban, számos formában jelentkezhet: lehet éles, hasogató, vagy éppen tompa. A probléma gyakran társul a nyak merevségével, és kiterjedhet a vállakra, illetve a hátra is.

2012.09.27.

Minden embernek megvan a saját magára jellemző tartása, amit egészséges, aktív neutráltartásnak nevezünk. Ebben a helyzetben a tartásért felelős izomzat a lehető legkevesebb igénybevételnek van kitéve.

2012.09.25.

Aki stresszes, felhúzza a vállát, a depressziós, szorongó ember tartása pedig görnyedt és feszült. A bizonytalan kamasz hanyagul tartja magát, míg a szomorú lógatja az orrát. Rossz lelkiállapotunk testi görcsöket, izomfeszültségeket okoz.

2012.09.25.

Az egyenes tartáshoz az szükséges, hogy a hát alsó szakaszát tehermentesítsük, a lábakat egyenesbe állítsuk, és a medencét úgy állítsuk be, hogy azon a gerinc – a természetes görbületét követve – felemelkedhessen. Hogy ezt elérjük, mindenekelőtt a medencealap izmait kell edzeni, ezenkívül a test vázizomzatát erősíteni és nyújtani.

2012.09.25.

Modern társadalmunk mozgásszegény életmódja elősegíti a rossz tartás kialakulását, mely megbontja a gerinc természetes egyensúlyát. A nap során a gerinc aktív stabilizátorai, az izmok elfáradnak, túlterhelve a csontos szalagos elemekből álló gerincoszlopot, annak sérülését okozva.

2012.09.25.

Felhúzott vállak, lehajtott fej, kifordított csípő, ülés az autóban, a tévé előtt, többórás görnyedés az íróasztal felett, ráadásul keresztbe tett lábakkal. Sorolhatnánk, hogy a civilizált élet látszólagos kényelme mennyi tartáshibát szül.

Oldalak