Női jóga

A mindennapi stressz, rohanó életmód mellett gyakran nehéz nőiségünk, nőiességünk megőrzése, ami női szerveink energetikai és egészségi állapotát is érintheti. A női ciklust sokan nehezen, vagy szükséges rosszként élik meg, ami olyan problémákhoz is vezethet, mint fájdalmas menstruáció, medencealapi izmok gyengülése, inkontinencia, szexuális problémák.

A női jóga a hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására. A fizikai testet a modern intimtorna hatékonyságával képes kezelni, míg az energetikai és mentális történésekhez a klasszikus jóga ősi, számunkra mégis újszerű szemléletével közelít. Cél az altest energetikai rendszerének harmonizálása, az ízületekben és izmokban felgyülemlő feszültségek oldása, a medence és a gát izomzatának erősítése, rugalmassá tétele.

 

Miben segíthet a női jóga?

A női jóga során a figyelem folyamatos befelé vezetése mellett végzett gyakorlatok helyreállítják az altest energetikai rendszerét, átmozgatják és erősítik a csípőízületeket, a női egészség szempontjából rendkívül fontos gát, medence és hasi szervek izomzatát. A helyes légzéssel hozzájárulunk a hormonális folyamatokat kiegyensúlyozásához, az idegrendszeri és érzelmi stabilitás megteremtéséhez. A rendszeres gyakorlás segít többek között természetes női ciklusunk szabályozásában, a PMS (premenstruális szindróma) tünetek és a menstruációs görcsök enyhítésében, szülés utáni regenerációban, termékenység javításában. A női jóga a hatha jóga eszközeivel segít nőiségünk természetesebb és tudatosabb megélésében, hozzásegít önmagunk megismeréséhez és elfogadásához.
 

Kinek javasolt a női jóga?

Mindazon hölgyeknek, akik szeretnék női létüket tudatosan és örömtelien megélni, egyben szeretnék női egészségüket megtartani, vagy egészségügyi problémájukon segíteni. Minden korosztály számára ajánlott egészség megelőzés és "gyógyítás" céljából is.

A női jóga ajánlott

  • minden nőnek,
  • görcsös vagy rendszertelen menstruáció esetén,
  • akinek gyenge a medencei, hüvelyi izomzata,
  • kisebb nőgyógyászati problémákra,
  • szülés előtt állóknak, akik szeretnék felkészíteni női szerveiket a babavárásra,
  • a gát izomzatának szülés utáni regenerációjára,
  • inkontinenciára,
  • menopauza tüneteinek enyhítésére,
  • szexuális élet javítására,
  • pszichés vagy érzelmi problémák kezelésére,
  • a női testtudatosság fejlesztésére.

 

Hogyan zajlik le egy foglalkozás?

A női jóga órák hangulata lágyabb, megengedőbb. A lényeg a befelé figyelés, az önmegismerés és az örömteli jógázás. Mivel a gyakorlás női körben történik, bátran feloldódhatunk, elengedhetjük a folyamatos megfelelni akarást. Az órákat általában ülésben vagy fekvésben ellazulással, befelé figyeléssel kezdjük. Fontos, hogy tudatosítsuk, ez a mi időnk, melyet önmagunkra fordítunk. A bemelegítés és az ászana gyakorlás kifejezett hangsúlya a medencekörnyéki izmokra és a hasi területre irányul. A gyakorlatokkal ellazítjuk és megerősítjük a medencealapi izmokat, a farizmokat, hasizmokat és a gát területét, egyúttal energetizáljuk a női szerveket. A gyakorlás során nemcsak az izmokban, a testben tárolt, hanem a lelki, érzelmi blokkok is feloldódhatnak. A testi és lelki érzetek finom feloldását szolgálja az óra végi relaxáció is.

 

Oktató: Bojána

Bejelentkezés órára