Kezdő gerincjóga

A modern ember olyan életmódból fakadó mozgásszervi problémákkal küzd, amelyeket csak célzott, tudatos mozgással lehet kezelni. 

A gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával. A gerincjóga ötvözi a több ezer éves hatha jóga gyakorlatait és a mai modern anatómia és gerincterápia ismereteket, leszűkíti a hatha jógát egy könnyen, biztonságosan gyakorolható eszköztárra, ezáltal preventív jellegű, ugyanakkor hatékony mozgásterápia jön létre. Speciálisan a tartást javító jógagyakorlatokkal harmonikusan, biztonságosan állítja vissza a fizikai test érzékeny egyensúlyát.

A gerinc körüli tartóizmok erősítése és nyújtása azonnal megmutatkozik a tartásban és szabadságot, könnyedséget hoz a mozgásban. A helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is. A helyes légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel azonnali, közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energiatestre. A harmadik fő terület a relaxációra való képesség javítása. A modern ember figyelme a fizikai síkra irányul, ezért a jóga is itt kezdi a gyakorlást. Első lépésként az extrovertált, felgyorsult világból érkező ember figyelmét saját testére irányítja. Az elmélyült önvizsgálat számos jótékony hatással bír: lassul a légzés, az idegrendszer megnyugszik, a vérnyomás csökken, oldódnak a feszültségek és elindul a testtudat eddig nem tapasztalt intenzitású fejlődése.

 

Kinek javasolt a kezdő gerincjóga?

Mindenkinek, aki szeretne rugalmasabb, erősebb, energikusabb és kiegyensúlyozottabb lenni, és szeretne megismerkedni a jógával és a relaxációval. A kezdő gerincjóga rendszeresen végezve kíméletes, de rendkívül hatékony mozgásterápia.

Neked való ez az óra, ha

  • még sosem jógáztál,
  • régóta nem mozogtál semmit,
  • ülőmunkát végzel,
  • rendszeresen fáj a hátad és a derekad,
  • az idősebb korosztályhoz tartozol,
  • érdekel a jóga, és szükséged van egy pontra, ahol elkezdheted,
  • szeretnéd jobban érezni magad a bőrödben, de még nem tudod, neked való-e a jóga.

 

Milyen pozitív hatása van?

Bár a kezdő gerincjóga nem használja ki a jóga teljes eszköztárát, mégis számtalan jótékony hatással bír: javítja a tartást, erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot, és növeli az ízületi hajlékonyságot. Ezeken túlmenően növeli a fizikai és pszichikai teherbírást, javítja az emésztést, vitalizál és oldja a stresszt.

 

Betegen is lehet jógázni?

A gerincjóga célja az egészség elérése és megőrzése. A már kialakult elváltozásokat szakorvos segítségével kell kezelni. Fontos! Bármiféle orvosi problémával csak szakorvos engedélyével szabad részt venni a jógafoglalkozásokon. Amennyiben már részt vehetsz csoportos mozgásterápián, biztos lehetsz benne, hogy nálunk a legjobb helyen vagy!

 

Hogyan zajlik le egy foglalkozás?

A másfél órás foglalkozások ráhangolódással és alapos bemelegítéssel kezdődnek, mely során szisztematikusan átmozgatjuk az összes fontos izomcsoportot és ízületet. A bemelegítés a kezdő gerincjóga órák hangsúlyos eleme, hiszen a cél testünk fokozatos felkészítése a nehezebb jógagyakorlatokra. Ezután erősítő, nyújtó gyakorlatok és kezdő légzőgyakorlatok következnek. A foglalkozást minden esetben a gyakorlás elmélyítését és a stresszoldást szolgáló relaxáció zárja.

 

Oktató: Bojána

Bejelentkezés órára