Vinyásza Flow

A Vinyasa Flow egy dinamikus jógairányzat, mely olyan különböző jóga iskolák és tradíciók találkozásából és tapasztalataiból született meg, mint a vinijóga, az Iyengar-jóga és az Astánga. Az Egyesült Államokból indult el hódító útjára, és egyre népszerűbb világszerte.

Miben más a Vinyásza Flow?

vi=meghatározott, tudatos módon   nyasa=egymás után helyezni   flow=sodrás, áramlás

A statikusabb jógastílusokkal szemben a Vinyásza Flow stílusú gyakorlásnál az egyes ászanákat rövidebb ideig tartjuk ki, azonban az ászanák felvételének és lebontásának módja ugyanolyan fontos, mint maga az ászana. A gyakorlás olyan, mint egy folyamatos áramlás. A hangsúly az ászanák folytonosságán, a légzés és a mozgás összehangolásán van: minden lélegzet és minden mozdulat tudatos. Vinyásza Flow órán gyakran használjuk a Napüdvözleteket, és az úgynevezett vinyászát (Napüdvözlet-részletet) az egyes ászanák közti átvezetésként.

Az ászanákat sorozatokba rendezve gyakoroljuk, még sincs két egyforma Vinyásza Flow óra, mivel ezek a sorozatok nem állandóak, az oktató gondosan és tudatosan állítja össze az órát egy bizonyos témára fókuszáltan.

Mint minden jógagyakorlás, a Vinyasa Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében. A Vinyasa Flow dinamizmusa hűen tükrözi a körülöttünk lévő világot, ahol minden állandó mozgásban és változásban van. Megtanít arra, hogyan lovagold meg az áramlatokat és a hullámokat ahelyett, hogy az árral szemben úsznál!

Kinek javasolt a Vinyásza Flow?

Ez valóban dinamikus irányzat, ezért a fokozatos fizikai terhelés miatt ajánlott először kezdő gerincjógával kezdeni. Természetesen mindenki kipróbálhatja a Vinyásza Flow órákat, hiszen ez a stílus is lehetőséget ad az egyéni variációkra és könnyítésekre.

Neked való ez az óra, ha

  • már jógáztál,
  • még sosem jógáztál, de aktívan sportolsz,
  • egészséges vagy, nincs komolyabb mozgásszervi vagy egyéb betegséged,
  • szereted a kihívásokat, a dinamikus mozgást és a nagyobb erőkifejtést igénylő gyakorlatokat.

 

Hogyan zajlik le egy foglalkozás?

Az órát ráhangolódással kezdjük, melyben megfogalmazzuk az gyakorlás fókuszát. Ezt követi a test alapos bemelegítése. Mivel az ászanákat rövidebb ideig tartjuk ki, a sérülésveszély elkerülése érdekében a gyakorlás elején a bemelegítés fontosabb szerepet kap. A bemelegítést Napüdvözletekkel folytatjuk (sok lesz belőle! smiley), majd álló sorozatok következnek. Az óra vége felé talaj menti ászanákat és fordított testhelyzeteket gyakorlunk. A gyakorlást rövid relaxáció zárja.

Készülj fel, hogy ez egy izzasztós gyakorlás, hozz magaddal kis törölközőt is!

 

Oktató: Bojána

Bejelentkezés órára