Első alkalommal

Kezdőként melyik órához csatlakozhatsz?

Ha még nem jógáztál, érdemes először a Kezdő gerincjóga órára ellátogatnod, hogy megismerkedj a gyakorlatokkal és fokozatosan terheld a tested. Természetesen ettől függetlenül bármelyik órát kipróbálhatod.

Be kell-e jelentkezni az órákra?

Igen. A férőhelyek korlátozottak, ezért a jógaórákra előzetes bejelentkezés szükséges, melyet megtehetsz telefonon, e-mailben, illetve a honlapon keresztül. Így tudsz bejelentkezni

Hányra érkezz?

Legalább 10-15 perccel az órakezdés előtt érkezz meg, hogy a szükséges rövid regisztrációt el tudjuk végezni, és rá tudj hangolódni az órára.

Mit hozz magaddal?

Eszközöket biztosítunk, de természetesen használhatsz saját jógaszőnyeget, takarót. Kényelmes öltözet javasolt, amiben szabadon tudsz mozogni, és egy kis törölközőre is szükséged lehet. Mezítláb, esetleg zokniban jógázunk, cipőre nincs szükség.

Mire érdemes még odafigyelni?

Jógázni üres gyomorral ajánlott. Ügyelj arra, hogy az óra kezdete előtt kb. 2 órával már ne egyél nehéz ételt. Kivételt képez a gyümölcs.

Milyen sűrűn ajánlott gyakorolni?

Mint minden mozgásforma, a jóga hatékonysága is a gyakorlás rendszerességétől függ. Már a heti egy alkalom is rendszeresnek számít, és viszonylag rövid időn belül észreveheted a pozitív változásokat.

Mire figyelj gyakorlás közben?

  • Gyakorlás közben befelé figyelj, és tartsd tiszteletben saját tested korlátait. Csak addig vigyél el egy mozdulatot, ameddig azt nem érzed, hogy akár hosszú percekig képes lennél benne maradni. Ne légy frusztrált, ha valamit nem sikerül elsőre kivitelezni, és ne versenyezz a többiekkel.
  • Mindig a saját tempódban haladj, figyelj a testedre és sose erőltesd addig, hogy fájjon! Ha egy gyakorlat közben apró feszülést érzel, az még jó, de fájni nem kell semminek.
  • Teljesen rendben van, ha meg kell állnod. Ülj nyugodtan, pihenj!
  • Ha bármikor szédülnél, vegyél mély levegőt és pihenj! Akár le is fekhetsz. Ez normális, másokkal is előfordul.
  • Lélegezz! Mindig a mozgás vezeti a mozdulatot. Ne feledd azt az alapszabályt, a jóga megfelelő légzés nélkül csak tornagyakorlatok sora.
  • Élvezd a gyakorlást! Találd meg minden ászanában a szépséget.

 

Betegség, terhesség esetén lehet-e jógázni?

A jóga célja az egészség elérése és megőrzése. A már kialakult elváltozásokat szakorvos segítségével kell kezelni. Bármiféle orvosi problémával csak szakorvos engedélyével szabad részt venni a jógafoglalkozásokon. Amennyiben már részt vehetsz csoportos mozgásterápián, biztos lehetsz benne, hogy nálunk a legjobb helyen vagy!

  • Magas vérnyomás esetén kerüld azokat a pozíciókat, ahol a fejed a szíved alá kerül!
  • Alacsony vérnyomás esetén a pozíciókból lassan gyere ki!
  • Porckorong-sérv esetén az előre hajló testhelyzeteket hagyd ki, kerüld az erős csavarásokat, és fokozottan figyelj a fájdalomra, ne erőltesd a pozíciókat.
  • Fertőző betegségek esetén a teljes gyógyulás után gyere jógázni, nehogy megfertőzd társaidat és oktatóidat! Lázas, legyengült állapotban a szervezetednek egyébként is nyugalomra, pihenésre van szüksége.
  • Menstruáció: figyelj a tested jelzéseire, végezd a gyakorlatokat a saját ritmusod szerint, és lazítsd el a hasfalad minél többször. Kerüld az erős csavarásokat és az olyan pozíciókat, amikor a csípő feljebb kerül a szívnél (pl. gyertyaállás).
  • Terhesség: ebben az időszakban a Kismama jóga órákon való részvételt ajánljuk.  A speciálisan kismamák számára összeállított gyakorlatokat minden egészséges kismama gyakorolhatja a 13. héttől akár egészen a 40. hétig (szülésig).

Fontos! Az óra előtt szólj az oktatónak, ha bármilyen egészségügyi kérdésed, gondod van, amiről tudnia kell!